RadoslavMihaylov.dir.bg

  [BG]   EN   RU  

 
Рейтинг: 3.00
(729)
Коментари
Видео
Календар
Публикации
Новини
Фото Галерия
За контакти



Новини / Вести

31 Май 09, 12:42 / Автор: Радослав Михайлов
Сбогом на..."незаконните" билбордове
Главният архитект на София Петър Диков предложи рекламните съоръжения без разрешителни в София да бъдат премахнати, а наемите на“законните”билбордове, табели и др. да се повишат с 50%. Предложението бе разгледано и одобрено от общинарите.
То предвижда доста чувствително попълнение на градския бюджет. Счита се, че билбордовете в София са поне 1000, от които 300 - незаконни. Дори нещо повече. Пред комисията по финанси софийският архитект N1 обяви, че “в момента всички пана в града са незаконни, тъй като договорите им са изтекли на 30 юни.” Предлага се договорите на тези, които имат разрешение и плащат наем на общината, да се удължат с 6 месеца. Но цената да се вдигне, тъй като не е вече актуална. До сега, за правото за рекламна дейност, се плащаше между до 400 лв. на месец за 12 кв. м в зависимост от положението. Рекламните пана/които бързо се преименуват на билбордове/ все пак, са по-малкият проблем. Защото навсякъде из София са разлепени, окачени, увeсени, накичени, написани и предлагани всевъзможни реклами, табели, макети, надписи и прочие рекламни изделия, на какви ли не езици и с какво ли не съдържание, които трябва да привличат вниманието на хората. Естествено, по стар нашенски обичай, рекламо-творците и рекламо-изпълнителите се правят на расеяни, за да плащат на общината за “творчеството” си. За разрешение или поне уведомление за "дребните" реклами, никой не си прави труда. Просто, всеки заинтересован разполага рекламното си изделие- кой как може и с каквото може, бързайки да зариби съзнанието на минувачите с най-новото, най-прекрасното, най, най, най...което трябва да му донесе повече парички, както учат дебелите книги. „Ако не се споразумеем с фирмите от бранша, след Нова година в София може да няма изобщо реклами", изненада арх. Диков с нищо нетрепналата от досегашните заплахи рекламна околна среда. На предишните общинарски напъни поне мъничко да се регламентира бълването на рекламни изделия, две асоциации реагираха кротко, по английски. Те отговориха със съдебни оспорвания на общинската наредба за рекламна дейност. И...проблемът увисна/ като рекламен билборд/ във правното пространство. То трябва да стигне до някакъв извод- дали да приеме обосновани тези за исканията: - да не се плаща такса за право да се сложи билборд/ например в частни имоти/; - договорите за наем на рекламни площи да са за срок поне от 5 години; - кой, къде и как може да рекламира с пана, табели, листовки, транспаранти и пр. Кога софийската Темида ще реши спора, само тя си знае. А билбордовете продължават да се множат. И не само в София...

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.436